Turalibegova bb, Tuzla kontakt@muptk.ba
BOSNA I HERCEGOVINA
FEDERACIJA BOSNE I HERCEGOVINE
TUZLANSKI KANTON
MINISTARSTVO UNUTRAŠNJIH POSLOVA
UPRAVA POLICIJE


Lična karta/osobna iskaznica

Svaki državljanin od navršenih 18 godina sa prebivalištem u Bosni i Hercegovini, dužan je imati ličnu kartu izdatu u mjestu prebivališta. Na lični zahtjev i na zahtjev roditelja ili drugog ovlaštenog zakonskog zastupnika, lična karta se može izdati i državljaninu starijem od 15, a mlađem od 18 godina, koji ima prebivalište u BiH.

Rok za podnošenje zahtjeva za izdavanje lične karte je 60 dana nakon navršenih 18 godina života, ili 60 dana nakon što se državljanin stalno nastani u BiH, ako je navršio 18 godina života.                                                                                     

Zahtjev za izdavanje lične karte podnosi se Odsjeku za administraciju Ministarstva unutrašnjih poslova Tuzlanskog kantona, a prema prebivalištu podnosioca zahtjeva, odnosno po mjestu boravišta za raseljena lica. Zahtjev za izdavanje lične karte podnosi se lično na obrascu LK-OI-1, koji se bez naknade dobije na lokaciji za izdavanje ličnih dokumenata gdje se podnosi zahtjev za izdavanje lične karte ili se može preuzeti ovdje.

Podnosiocu zahtjeva se nakon što podnese zahtjev, izdaje potvrda o prijemu zahtjeva za izdavanje lične karte na obrascu LK-OI-2. Ličnu kartu građanin preuzima lično, putem punomoćnika ili poštanskim putem. Prilikom podnošenja zahtjeva za izdavanje lične karte građanin bira način preuzimanja, te ukoliko izabere dostavljanje lične karte putem pošte, plaća troškove istog, a prema cjenovniku poštanskog operatora. 

Na lični zahtjev državljanina, u ličnu kartu unosi se podatak o krvnoj grupi uz priloženu potvrdu (original ili ovjerena kopija) ovlaštene zdravstvene ustanove. Na području Tuzlanskog kantona to su Zavod za transfuziologiju Univerzitetskog kliničkog centra Tuzla i Opća bolnica „Dr.Mustafa Beganović“ Gračanica. Takođe, na zahtjev državljanina u ličnu kartu se može unijeti i podatak o entitetskom državljanstvu.

Nadležni organ je dužan najkasnije u roku od 15 dana od dana podnošenja zahtjeva za izdavanje lične karte izdati ličnu kartu podnosiocu zahtjeva ukoliko utvrdi da podnosilac ima pravo na istu. 

Prva lična karta (dokumenti potrebni za izdavanje):

  1. 1. Zahtjev koji se bez naknade dobije na lokaciji za izdavanje ličnih dokumenata ili se može preuzeti ovdje 
  2. 2. Izvod iz matične knjige rođenih
  3. 3. Uvjerenje o državljanstvu
  4. 4. Dokaz o uplati naknade u iznosu od 18,00 KM - dostavljanje originalne prve stranice uplatnice (izgled uplatnice može se preuzeti ovdje)
  5. 5. Dokaz o prebivalištu (pravno valjanim dokazom o prebivalištu smatra se): 
  6.                a.  Dokaz o vlasništvu ili suvlasništvu ili posjedu stana, kuće ili drugog objekta za stanovanje (valjani dokazi su):
  7.                     •    ZK izvadak izdat od nadležnog Suda (zemljišno-knjižni ured) kao dokaz o vlasništvu ili suvlasništvu kuće ili drugog objekta za stanovanje
  8.                     •    Izvod iz posjedovnog lista izdat od nadležne službe općinskog organa (katastar) kao dokaz o upisanom pravu posjeda kuće ili drugog objekta za stanovanje
  9.                     •    Izvod iz knjige položenih ugovora
  10.                b.  Ovjeren ugovor o zakupu ili ovjeren ugovor o podstanarskom odnosu uz ovjeren dokaz o vlasništvu ili suvlasništvu ili posjedu stanodavca (ovjeru vrši notar ili općina/gradska uprava);
  11.                c.   Potvrda da se pred nadležnim organom vodi spor o vlasništvu stana ili kuće na adresi na kojoj se prijavljuje prebivalište (potvrdu izdaje nadležni Sud kod kojeg se spor vodi);
  12.                d.   Potvrda da je pred nadležnim organom pokrenut postupak legalizacije stana ili kuće na adresi na kojoj se prijavljuje prebivalište (potvrdu izdaje nadležna služba u opštini kod koje je taj postupak pokrenut);
  13.                e.    Potvrda da je pred nadležnim organom pokrenut postupak uknjižbe stana ili kuće na adresi na kojoj se prijavljuje prebivalište (potvrdu izdaje nadležni Sud, odnosno zemljišno-knjižni ured Suda kod kojeg je pokrenut postupak uknjiženja); 
  14.                f.     Ovjerena izjava stanodavca iz koje je vidljivo da stanodavac ispunjava prethodno navedene uslove i da daje pristanak da određeno lice bude prijavljeno na njegovoj adresi stanovanja - ovjeru vrši notar ili općina/gradska uprava, a obrazac izjave stanodavca može se preuzeti ovdje);
  15.                g.    Zahtjev za prijavu prebivališta na adresi već prijavljenog bračnog ili vanbračnog partnera ili srodnika prvog stepena u pravoj liniji odnosno usvojioca uz dokaz o bračnom ili vanbračnom stanju, srodstvu ili usvojenju (kao dokaz o vanbračnoj zajednici potrebno je priložiti kućnu listu, te ovjerenu izjavu notara ili općine/gradske uprave o vanbračnoj zajednici, a obrazac izjave o vanbračnoj zajednici može se preuzeti ovdje).                                                                 

Zamjena lične karte (potrebni dokumenti):

  1. 1. Zahtjev koji se bez naknade dobije na lokaciji za izdavanje ličnih dokumenata ili se može preuzeti ovdje 
  2. 2. Prethodna lična karta
  3. 3. Dokaz o uplati naknade u iznosu od 18,00 KM - dostavljanje originalne prve stranice uplatnice (izgled uplatnice može se preuzeti ovdje)

Zamjena lične karte izdate sa rokom važenja 2. godine - za raseljena lica (potrebni dokumenti):

  1. 1. Zahtjev koji se bez naknade dobije na lokaciji za izdavanje ličnih dokumenata ili se može preuzeti ovdje 
  2. 2. Prethodna lična karta
  3. 3. Uvjerenje o priznatom statusu raseljenog lica (ne starije od šest mjeseci) - uvjerenje se dobija kod nadležnog općinskog organa
  4. 4. Dokaz o uplati naknade u iznosu od 18,00 KM - dostavljanje originalne prve stranice uplatnice (izgled uplatnice može se preuzeti ovdje)

Građanin koji je izgubio ličnu kartu ili mu je ista ukradena, uništena ili je na bilo koji način ostao bez iste, dužan je da tu činjenicu bez odlaganja prijavi najbližoj policijskoj stanici ili nadležnom organu, te da podnese zahtjev za izdavanje nove lične karte. Ako je građanin izgubio ličnu kartu pored dokumenata  navedenih za izdavanje prve lične karte, dužan je priložiti i  rješenje Odsjeka za administraciju kojim se poništava lična karta (izgubljena, uništena i sl.).

Pokretanje upravnog postupka o poništenju lične karte Odsjeku za administraciju, a prema mjestu prebivališta građanina, potrebno je: 

  1.      1. Zahtjev za poništenje lične karte, koji se bez naknade dobije na lokaciji za izdavanje ličnih dokumenata ili se može preuzeti ovdje
  2. 2. Potvrda o prijavi gubitka/uništenja lične karte izdata od nadležne policijske stanice
  3.      3. Dokaz o uplati u iznosu od 15,00 KM - taksa za izdavanje rješenja o poništenju lične karte (izgled uplatnice može se preuzeti ovdje) 

     Ako državljanin kome je na osnovu naprijed navedenog izdata nova lična karta, naknadno dođe u posjed ranije lične karte, dužan je da tu ličnu kartu odmah preda najbližem nadležnom organu. 

Lična karta se mora zamjeniti:

  1. 1. Ako je istekao rok važenja
  2. 2. U slučaju promjene prebivališta ( ili boravišta kod raseljenih osoba)
  3. 3. Ako je došlo do promjene podataka o imatelju lične karte navedenih u istoj
  4. 4. Ako je podatak u ličnoj karti netačan ili pogrešno upisan
  5. 5. Ako je lična karta oštećena ili iz drugih razloga podaci nisu čitljivi u tolikoj mjeri da lična karta ne može služiti svojoj namjeni 
  6. 6. Kada je izgled imatelja lične karte toliko izmijenjen da više ne odgovara fotografiji na ličnoj karti

Lična karta za stranca

Strancu kojem je odobren stalni boravak i koji je navršio 18 godina, nadležni organ uprave - Odsjek za administraciju prema mjesta u kojem stranac ima prijavljen stalni boravak izdaje ličnu kartu za stranca.

Prije podnošenja zahtjeva za izdavanje lične karte, stranac je dužan da se obrati Službi za poslove sa strancima (Ministarstvo sigurnosti) za dodjelu JMB, odnosno evidentiranje već dodijeljenog matičnog broja.

Zahtjev za izdavanje lične karte (na obrascu LK/OI-S1) stranac je dužan podnijeti nadležnom organu u mjestu gdje ima prijavljen stalni boravak, u roku od 8 dana od dana prijema odluke o odobrenju stalnog boravka.

Uz zahtjev se prilaže: ·

  1. 1. Dokaz o odobrenom stalnom boravku 
  2. 2. Dokaz o identitetu stranca (putna isprava)
  3. 3. Dokaz o uplati naknade u iznosu od 50,00 KM, kao propisane naknade za obrazac lične karte za stranca - dostavljanje originalne prve stranice uplatnice (izgled uplatnice može se preuzeti ovdje)

Nakon provedenog postupka dodjele JMB, odnosno evidentiranja već dodijeljenog JMB u centralnoj evidenciji, strancu se izdaje potvrda o primitku zahtjeva za izadavanje - zamjenu LK/OI za stranca i preuzimanju LK/OI, na obrascu LK/OI-S2.

Preuzimanje LK/OI za stranca potvrđuje se upisivanjem datuma i potpisom službenika i podnosioca zahtjeva na potvrdi.

Lična karta za stranca izdaje se s rokom važenja od 5 godina, ako drugačije nije određeno posebnim propisom. 

Zakonska regulativa:

Obrasci:

Uplatnice:

 

Copyright © 2025 Ministarstvo unutrašnjih poslova Tuzlanskog kantona | Web development by Leftor